top of page

מותר לטעות פעמיים (אבל לא יותר מזה!)

שלום לכל המינויים של הניוזלטר הזה,

כאן עידן,

בעלים משותף של קבוצת פרסום 10.

לפני משהו כמו 5 שנים דפקתי על השולחן בשיחת טלפון וצעקתי "די!"

למי שמכיר או שוחח איתי יותר מ-10 דקות, ברור לגמרי שמה שתיארתי למעלה הוא ממש, אבל ממש חריג. אני לא בן אדם שצועק ובטח לא דופק על שולחנות.

אבל, גם לי ספקים יכולים לשרוף איזה פיוז או שניים.

תבינו, לקבוצת פרסום 10, יש צוות שמתעסק עם יבוא מוצרים מסין, מטורקיה ומאיפה לא. נוסף על כך יש לנו מפעל לייצור טקסטיל והדפסות כאן במתחם שלנו בפתח תקווה. אז ברור שגם אנחנו באים במגע עם מאות ספקים במהלך השנה.

כמי שמוביל חלק מתהליכי הרכש היותר מורכבים של של קבוצת פרסום 10, הבנתי שצריך לעשות סטופ לאקראיות בה אנחנו נפגשים עם ספקים ולא להישבע נאמנות לכל מי שמחייך, נותן 3% הנחה ואפילו עושה טובה שעונה למיילים בזמן.

אז בשבילכם וגם בשבילי ניסחתי כמה חוקים בסיסיים לעבודה מול ספקים:

1. זמן שווה כסף - אני יודע שזו קלישאה, אבל כיום שהדרישות מכולנו רק עולות והזמן להיות במשרד ותכלס לעבוד מתקצר (פגישות, טלפונים, וואטסאפ, מיילים ו..להמשיך?), חייבים לבחור ספק שלא מזלזל בזמן שלנו. הכלל הזה הוא מאוד כללי ולכל אחד מאיתנו יש לזה פרשנויות שונות, אבל הבסיס הוא " אל תבזבז לי את הזמן". מה עושים עם מי שכן מזלזל? מוחלף ומיד.


2. קצב שווה קצב - לכל אחד מאיתנו יש את קצב העבודה שלו או שלה. יש כאלו שמתקתקים 300 מיילים יוצאים להפסקת קפה ארוכה. יש כאלו שבטלפון כל הזמן בקושי מגיעים למטלות ומיילים וכו'. בדיוק כך מתנהלים גם חלק הספקים שאתם עובדים איתם: אחד זמין רק בטלפון, שני רק בוואטסאפ והשלישי עונה מהר רק למיילים. מיצאו את זה שעומד בקצב ומדיה שלכם נעים ונוח לעבוד מולו. אם אתם מספיק חושבים לספק שלכם הוא יעשה את השינוי. כמובן, שהאידיאל זה ספק שיש לו כמה טלפונים, מיילים ומספיק אנשים שיכולים לתת לכם שירות. אל תתפשרו או שאאלץ להחזיר אתכם לכלל מספר 1.


3. אני ורק אני - אני יודע שיש במינויים למייל הזה גם חברות ענק של אלפי עובדים וגם מנהלי שיווק ורווחה של עסקים בני עשרות ואולי כמה עובדים בודדים. זה לא אמור לשנות ביחס של הספק שלכם. הספק אמור להחזיק תשתית מתאימה לכמות העבודה שהוא יודע לקבל, בין אם אלו קווי טלפון, אנשים שעונים למיילים ו/או משאיות או שליחים לאספקות. אם אתם יודעים לבקש רק עבודות קטנות והוא מפעל ענק, הוא יכול לסרב לקחת עבודה זה בסדר גמור. זה אומר שהוא מכבד אתכם ואת עצמו. ספק אמור לכבד אתכם ולתת לכם יחס טוב, כמעט כאילו אתם חלק מחמשת הלקוחות האהובים עליו. מתי שוקלים להחליף ספק? ביום שתשמעו משפטים כמו: אין לי זמן אלייך. מתי תביא לי עבודה גדולה? חמודה, את לא היחידה בעולם...ועוד ועוד.


4. טכנולוגיה כ-שירות - בקבוצת פרסום 10 אנחנו מפתחים מערכות ודרכים לתת שירות יותר טוב גם ללקוחות הפנימיים שלנו (אנשי מכירות, נהג משלוחים, מנהל ייצור וכו') וגם ללקוחות חיצוניים - אתם. לומר את האמת, ההשקעה בטכנולוגיה היא ההוצאה הכי יקרה שלנו אחרי משכורות וקשה מאוד לשים את האצבע כמה כסף היא מכניסה. אבל (וזה אבל ענק), אילו הדברים שנותנים לקבוצת פרסום 10 את האקסטרה מהלך שמשאיר אותנו לפני מתחרים אחרים. אז איך מודדים את זה? תשקיעו את הזמן ואת הכסף שלכם רק בספק מעודכן טכנולוגית, כזה מקצר תהליכים כדי לחסוך לכם, הלקוחות זמן. ואם אתם אומרים לעצמכם, אבל נוח לי לחכות עם האפרכסת באוויר ולשמוע את המפעל בזמן שמישהו מחפש בנייד את הנהג להבין מתי אקבל את המתנות לחג….אז כנראה שלא הפנמתם את סעיף 1 ואת סעיף 2.


5. ובמקום הראשון בתחרות העסקים השנתית…. - אני לא צוחק. אולי המילה תחרות היא קצת קיצונית, אבל הגיע הזמן שתערכו דירוג ספקים מסודר לתחומים בהם אתם מקבלים שירותים חיצוניים. מה זה אומר? שכל פעם שתצטרכו שירות מסויים, תהיה לכם רשימה ברורה למי פונים ראשון, שני או שלישי ולמה. לדוגמה: ממי קונים מתנות לחג? CHOOZ של פרסום 10. למה: הרבה מתנות לבחירה, טכנולוגיה מתקדמת, מביאים בזמן, פותרים בעיות מהר.


זהו אני סיימתי. היה קצת ארוך אבל נראה ששווה קריאה.

אם אתם צריכים הבהרה, יש לכם שאלה או צריכים עזרה בכל אחד מהתחומים הנ"ל, אפשר ליצור איתי קשר. הפרטים רשומים מטה.

אני לשירותכם ותודה על הקריאה.

מקווה שנהנתם.

שלכם, עידן

83 צפיות
bottom of page